Výrobci

Vše o nákupu

Josef Mrlina - EMONT, Nádražní 412, 757 01 Valašské Meziříčí, provozní doba, PO - PA 08.00 - 18:00, SO - 08.00 - 12.00

Nejprodávanější produkty

Jak jezdit úsporně

27.05.2016

Cit pro akceleraci

Cit pro akceleraci znamená vyvíjet nohou takový tlak na plynový pedál, abyste nemuseli brzdit příliš prudce nebo zbytečně často.

Překvapivě jedním ze způsobů efektivní jízdy je prudké zrychlení na bezpečnou cestovní rychlost a zařazení nejvyššího převodového stupně.

Plánujte příjezd ke křižovatce tak, abyste ...

27.05.2016

Cit pro akceleraci

Cit pro akceleraci znamená vyvíjet nohou takový tlak na plynový pedál, abyste nemuseli brzdit příliš prudce nebo zbytečně často.

Překvapivě jedním ze způsobů efektivní jízdy je prudké zrychlení na bezpečnou cestovní rychlost a zařazení nejvyššího převodového stupně.

Plánujte příjezd ke křižovatce tak, abyste delší dobu zpomalovali na vyšší převodový stupeň. Díky tomu možná nebudete muset zastavit, neboť auta před vámi odjedou dříve, než ke křižovatce dojedete.

Převodový stupeň v zóně s rychlostí do 50 km/h

Když necháte zařazený 3. rychlostní stupeň, snáž si všimnete, že se vaše rychlost dostala nad 50 km/h.

Zvolte samozřejmě převodový stupeň odpovídající vaší rychlosti a stavu vozovky, počasí a provozu a měňte rychlostní stupně podle změn podmínek. Nejvhodnější stupeň pro jízdu rychlostí 50 km/h závisí na objemu vašeho motoru, ale v mnoha současných vozech je možné jet rychlostí 50 km/h právě na 3. převodový stupeň, aniž byste motor přetěžovali.

Vozidla se samočinnou převodovkou obvykle mají několik stupňů pro jízdu vpřed. Řidič by měl zvolit takový převodový stupeň, na který je nejsnadnější udržet rychlost vozidla do 50 km/h.

Spouštěče rychlosti
Všichni se necháváme strhnout „spouštěči rychlosti“ – vlivy, kvůli kterým pravděpodobně zrychlíme a překročíme povolenou rychlost, aniž bychom si to uvědomovali. Často je to snaha o udržení tempa s jinými vozidly nebo stres z vozu nalepeného příliš blízko za námi. Nad povolený limit se také snadno dostanete, když se necháte vyprovokovat k předjetí vozu - v takových chvílích si říkáte „Mám to zkusit?“ - podle nás rozhodně ne.K překročení povolené rychlosti často vede také rozptýlení jako poslech hlasité hudby nebo jen obyčejná jízda z kopce.Když se naučíte rozpoznat své osobní „spouštěče“, bude snadnější zabránit překračování povolené rychlosti
Pravidlo 2 sekund

Udržování bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi také pomůže snížit míru stresu během jízdy. Dodržujte pravidlo 2 sekund: udržujte alespoň dvousekundový rozestup mezi vámi a vozidlem vpředu. Vzdálenost zdvojnásobte na mokrých silnicích a na zledovatělých silnicích ji ještě zvyšte.

Hloubka dezénu

Průzkum společnosti MIRA Ltd. potvrdil, že už když hloubka dezénu pneumatiky klesne pod 3 mm, zhorší se brzdné schopnosti vozu.

Pneumatiky s hloubkou dezénu 3 mm mají o 25 % lepší vlastnosti než ty se zákonem stanoveným minimem 1,6 mm. Z pohledu brzdné dráhy to na mokrém povrchu představuje 8 metrů navíc. Když byla v jednom testu porovnána pneumatika s hloubkou dezénu 8 mm s pneumatikou s hloubkou pouze 1,6 mm, brzdná dráha byla u nižšího vzorku o 13 metrů delší!

Na základě zmíněného průzkumu většina dopravních expertů doporučuje motoristům měnit pneumatiky již ve chvíli, kdy hloubka dezénu klesne na 3 mm.

Brzdná dráha

Opotřebované brzdové kotouče mohou výrazně prodloužit brzdnou dráhu, občas s fatálními následky.

Výrobce náhradních dílů Car Parts Direct poukazuje na výsledky nedávného průzkumu, podle kterého jeden z osmi motoristů jezdí s nebezpečnými či legislativně nevyhovujícími brzdami.

Náhodné kontroly odhalily řidiče s opotřebovanými brzdovými destičkami, s brzdovými kotouči s tloušťkou pod minimální, zákonem danou hodnotou a v některých případech se zdeformovanými brzdovými kotouči. Společnost dodává, že 85 % motoristů neví, jak kontrolovat bezpečnost brzdových kotoučů a destiček.

Je to těžké, ale některých problémů s brzdami si všimnete snadněji než jiných. Pokud například cítíte vibrace skrz brzdový pedál, často se jedná o důsledek zohýbaných brzdových kotoučů.

Jiné problémy není tak snadné zjistit a řidiči se o problému bohužel dozví, až když vůz nedokáže včas zastavit. Nechte si proto brzdy pravidelně kontrolovat.

Zdroj: Shell

Zobrazit

Jak jezdit úsporně V této kategorii není žádné zboží.